top of page

פיתוח ארגוני

תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני

 

"זה לא החזק ביותר בין המינים שישרוד וגם לא הנבון ביותר, אלא זה שיותר גמיש לשינוי״ (צ'ארלס דארווין)

 

 

הסביבה הארגונית דינאמית ומשתנה תדירות. יכולתו של הארגון לזהות שינויים ולנהלם, מהווה מקור עוצמה מהותי עבורו. טכנולוגיות, אסטרטגיה, מטרות, יעדים, מבנה ארגוני, ידע, אנשים, תרבות ארגונית, ערכים, נורמות –  הכל ניתן לשינוי. ארגון חכם ישכיל לנהל את השינויים בשימת דגש על מי שלרוב יעמוד במרכז השינוי – המשאב האנושי.

 

השיטה

יחד עם לקוחותינו, אנו מנהלים את השינוי כך שייצר ערך, יעצים ביצועים ארגוניים ובסופו של דבר יוביל להתנהלות ארגונית יעילה יותר.

 

שלבי העבודה

  • אבחון
  • עיצוב חזון והגדרת יעדים לשינוי
  • תכנון התהליך – בניית תוכנית, לרבות מנגנון הערכה ובקרה
  • יצירת הבנה, הסכמה וקבלה (לרבות התמודדות עם התנגדויות)
  • יישום תוכנית השינוי
  • הערכה ובקרה רציפה ומדידה (פעילות זו חשובה לאורך כל תהליך השינוי)

פתרונות

ליווי בתהליכים הבאים:

  • בניית חזון וערכים

  • גיבוש אסטרטגיה ותהליכי הטמעה

  • בניית תוכניות עבודה, יעדים ומדדים

  • מיזוגים ורכישות

  • תהליכי רה ארגון, גדילה או צמצום

  • שינוי מבנה ארגוני

  • פיתוח וחיזוק עבודת ממשקים

  • מחוברות ארגונית Employees Engagement

  • בניית תהליכי מנטורינג ארגוני

  • תהליכי גיבוש והטמעת קודים ואמנות חדשות (הטמעת אמנת שירות, הטמעת קוד אתי וכד')

תועלות ללקוח

  • עלייה בביצועים ובפרודוקטיביות

  • יצירת מחויבות עובדים לעומת ציות

  • שיפור בתקשורת ובמערכות יחסים בכל הדרגים

Anchor 4
אבחון ארגוני
 

האבחון הארגוני משקף תמונת מצב של הארגון בממדים שונים לרוחב ולעומק. על בסיסו, ניתן להגדיר מטרות ויעדים לתהליך השינוי והפיתוח הארגוני. תהליכי אבחון שנבצע בארגונך, יוכלו לקדם פיתוח וצמיחת הארגון ותהליכי קבלת החלטות. זאת היות ויחד עם תמונת המצב המתקבלת, מצורפות גם הצעות לפעולה ודרכי חשיבה חדשות, אשר שופכות אור על כיוונים אפשריים חדשים לטובת שיפור וצמיחת הארגון שלך.

 

השיטה

  • אנו מנתחים את תפקוד ארגונך על ידי הערכת מידת ההלימה בין האסטרטגיה שלך, אנשיך, המבנה הארגוני שלך, התרבות הארגונית ועוד.

  • אנו נפגשים עם חתך רוחב של אנשי מפתח בארגון, על מנת להבין את נקודת המבט שלהם על חוזקות הארגון וההזדמנויות לשיפור.

  • ניתוח מידע קיים (ספציפיקציות של תפקידים, הגדרות תפקידים, הערכת פונקציות שונות, תהליכים ועוד).

  • ניתוח מידע שהתקבל

  • הפקת דו"ח מסכם

  • הצגת הניתוח, המסקנות וההמלצות – על מנת לשפר את תפקוד הארגון ולהובילו קדימה.

 

תועלות ללקוח

  • יכולת קבלת תמונת מצב מאוזנת, מקצועית ואובייקטיבית לגבי המתרחש בארגון: תהליכים, ממשקים, ניהול, עבודת צוותים, שביעות רצון עובדים, תקשורת פנים ארגונית, אקלים, תרבות, תשתיות, מבנה והגדרות תפקיד.

  • יכולת הבנה של סיבות שורש לפערים ולתופעות, כגון פערים בין הביצועים לפוטנציאל (רמת רווחיות, רמת איכות, שביעות רצון לקוחות, היקף מכירות, עמידה בלוחות זמנים, תחלופת עובדים וכו').

  • קבלת תמונת המצב מהווה פלטפורמה לתהליכי שיפור ושינוי (המלווים ע"י גורם חיצוני או פנימי).

  • האבחון יציע ערוצי פיתוח ארגוני מומלצים שיובילו לשיפור אפקטיבי.

Anchor 5
מכללות פנים ארגוניות
           

                                      "The significant problems we have, cannot be solved at the same level of thinking with which we created them" (Albert Einstein)

 

 

עוד ועוד חברות רואות ומבינות את הערך התחרותי והחוזק הארגוני שיש בהקמת מכללה פנים ארגונית.

 

 

מכללות פנים ארגוניות קמות מסיבות שונות ומגוונות, אולם לרוב הארגונים ישנם צרכים בסיסיים דומים:

  • ארגון מכלול ההכשרות תחת קורת גג אחת.

  • קבלת החזר מקסימאלי על השקעה בהכשרות ופיתוח עובדים.

  • יצירת תרבות ושפה ארגונית משותפת, נאמנות ותחושת שייכות לחברה.

  • לאפשר לארגון להמשיך להיות תחרותי ואטרקטיבי בשוק העבודה.

  • לסייע בשימור עובדים בארגון.

  • לאפשר לעובדים למידה מתמשכת בתחומי תוכן עבודתם, אך לא פחות חשוב גם מעבר לכך.

  • ליצור תרבות של שיתוף ושימור ידע וכן אוירה אקדמית של מחויבות ורצינות.

 

השיטה

אין דרך אחת נכונה להקמת מכללה פנים ארגונית, אולם, מניסיוננו, ישנם כמה מכשולים בדרך, הנובעים מהזדמנויות מוחמצות, עלויות גבוהות וארגון לא נכון, שעשויים להכשיל ארגון בבואו להקים מכללה פנים ארגונית.

 

 

בעבודתנו המשותפת להקמת מכללה ארגונית:

  • נעריך את המוכנות שלך לעניין

  • נעריך את היקף הפרוייקט

  • נכין תוכנית אסטרטגית בהתאם לחזון ולמטרות שהוצבו למכללה על ידי הארגון

  • נגדיר את קהלי היעד

  • נשלב בין מספר גישות מובילות ותוכניות למידה מתקדמות

  • נערוך יישור קו בין כל תוכניות הלימוד

  • נמצא צוות מתאים למכללה

 

תועלות ללקוח

  • סיוע לארגונך לשפר ביצועים על ידי ציוד העובדים והמנהלים בכלים המתאימים ובהזדמנויות המתאימות לפיתוחם.

  • לאפשר תוכניות באיכות גבוהה, בעלויות נמוכות, על ידי ניהול יוזמות לימודיות רחבות היקף, הנשענות על משאבים קבועים ועקביים והמשתמשות בתהליכים לפיקוח, בחירה וניהול של ספקים.

  • לראות את הרווח הנוצר עבור הארגון, על ידי כך שמתאפשרת מערכת שליטה ובקרה על התוצאות ביחס להשקעה.

  • מיקוד תוכניות הלימוד בצרכי הארגון, באמצעות מודל מקיף של מרכז לימודי חוצה ארגון, בעל מרכז בקרה כלל ארגוני  - אליו ניתן גם לפנות בבקשות ייחודיות לתוכניות מיוחדות ומותאמות אישית לצרכי המחלקות השונות.

Anchor 6
חיזוק ממשקים פנים ארגוניים

 

התקלות הנפוצות במערכות ארגוניות מורכבות, נובעות מניהול עבודת ממשקים לקוי, שמקורו בדעות שונות, התמחויות שונות, נאמנות לערכים מקצועיים שונים ויעדים יחידתיים, המייצרים לעיתים אינטרסים מנוגדים.

 

השיטה

  • בחינת תהליך העבודה המשותף, בדגש על נקודות החיכוך ועל ה'קצרים' השכיחים בתהליך – נבחן מהו הבסיס ל'קצר' ומאיזה מוקד ניהולי הוא נובע.

  • חיזוק מנגנונים ארגוניים, להגברת שיתוף הפעולה בין הממשקים והלמידה הארגונית בהתאמה לתרבות הארגונית (באמצעות הכשרות, ייעוץ וליווי, העצמת ממשקים ברמת ההנהלה ועוד).

  • סיוע למנהלים בתהליך ניהול התלויות ובהתמודדות עם מצבי קונפליקט פוטנציאלים בעבודה בין הממשקים.

  • התהליך מדגיש את הערך המוסף של כל יחידה להשגת מטרות הארגון.

  • החוזקות והליקויים נבחנים בתהליך משותף, על בסיס התרומה שיש להם בהשגת יעדי כל יחידה והיעדים המשותפים לארגון.

 

תועלות ללקוח

  • קיצור הזמן הניהולי המוקדש לניהול קונפליקטים ארגוניים

  • הרחבת בסיס האחריות לשיתוף פעולה

  • חיזוק היכולות התחרותיות של הארגון

  • הקניית יכולות זיהוי מהיר ומדויק של צרכים וטיפול בהם

  • ניהול והנעת אנשים בצורה משתפת ואפקטיבית

  • תקשורת ארגונית ישירה, הגונה והחלטית

  • הטמעה של דרך למתן משוב והערכה באופן בונה

  • תהליכי קבלת החלטות ודיונים משתפים ומעצימים

Anchor 7
bottom of page